Uvod
Izvedba
Rezultati

Izvedba

Predpriprava

Že pred izvedbo vaje smo naleteli na prvi problem. Nikjer nismo uspeli najti ustreznih testnih valjastih vsebnikov, ki bi jih lahko uporabili za testiranje naše kasnejše naprave. Zato smo te posode morali izdelati sami, kar nam je tudi pobralo kar nekaj časa. Kontejnarje valjaste oblike smo izdelali iz aluminijastih pločevink, v katerih prodajajo pijačo. Tukaj si lahko ogledate Nevarno Pločevinko™:

Slika pločevinke

Potem smo se morali odločiti, na kakšen način bomo ugotovili, kaj je v posodi. Za to bi potrebovali gostoto te snovi. Za gostoto pa bi potrebovali prostornino in pa maso. Maso ni problema določiti. Bolj zahtevno je bilo določiti prostornino snovi v valju, saj posoda mogoče ni povsem polna ali prazna. Zato smo začeli razmišljati na kakšen način bi izmerili, do kakšne višine je posoda napolnjena.

Ideje

Za višinomer smo imeli kar nekaj idej. Lahko bi poizkusili računati iz navorov okrog roba nagnjene pločevinke. No to je izgledalo zapleteno zaradi oblike pločevinke in prišli smo na idejo, da bi lahko pločevinko dali v hladilnik. Po tem ko bi jo dali ven, naj bi videli ločnico med snovjo in zrakom v pločevinki saj naj bi se zrak nekje hitreje ogreval in bi zato nastala razlika v količini kondenzirane vodne pare iz zraka. Potem smo se spomnili, da bi mogoče lahko ločnico določili s poslušanjem zvena med udarjanjem po steni pličevinke na različnih višinah. Ker se nam je zadnja možnost zdela najbolj zanimiva za izvedbo smo se odločili zanjo. No razmišljali smo tudi, da bi lahko uporabljali ultrazvok. Vendar smo idejo zavrgli, ker smo bili mnenja, da je naš proračun prenizek za vso potrebno opremo. Verjetno pa bi tudi trajalo preveč časa, da bi vse potrebno zgradili.

Višinomer

Sestavljen je iz držala za posodo in sicer tako, da posodo lahko premikamo po mili volji gor in dol in s tem spreminjamo mesto, kamor udarja nihalo. Nihalo vedno spustimo z iste višine. Tako vedno udari z isto silo ob pločevinko. Ob mestu, kjer nihalo udari ob pločevinko smo postavili še mikrofon in ga povezali z osebnim računalnikom. Zvok smo snemali in odprli v programu za urejanje zvoka Cool Edit. Iz njega smo poskušali zaznati spremembe, ki se jih drugače sliši ob udarcu (amplituda zvoka, dolžina odmeva, frekvenco). Pripravo si lahko ogledate tukajle:

Naprava
Izdelali: člani skupine 11
Zadnja sprememba: 27. maj 2003
Za pravilen prikaz priporočamo brskalnik, ki podpira najnovejše standarde (Mozilla, Opera, ...)