>Zaključek
 

Nalogo smo uspešno pripeljali do konca. Delo je zajemalo pripravo aparatur za merjenja in merjenja sama. Metode meritev so obsegale merjenje hitrosti čolnička s sonarjem, izmerili so hitrost gorenja etanola.
Čolniček, ki smo ga dobili skupaj z navodili, je prvotno poganjala parafinska svečka. Ker nismo našli podatkov o vrsti voska in njegovi specifični izgorilni toploti, smo ta vir energije zamenjali z etanolno svečko.

Na točnost meritev je vplivalo več dejavnikov:

  • Zaradi nezanesljivosti čolničkovega "motorja" je hitrost čolnička od meritve do meritve variirala. Ocenjujemo, da ta faktor prispeva k končnemu rezultatu 5% napake.
  • Predpostavili smo, da je v gorivu, ki je vseboval 70% etanola, gorel samo le-ta. Na podlagi izračunov z masnimi deleži etanola in vode smo ugotovili, da je napaka zaradi te predpostavke kar 35%.
  • Majhna širina bazena ter slaba smerna stabilnost čolnička nam je zaradi zaletavanja čolnička v stene bazena oteževala pridobivanje večjega števila veljavnih meritev.
  • Sile, ki so bile merjene, so bile glede na robustnost priprave veliko premajhne za natančen rezultat. Simulirana potisna sila je bila 6mN, priprava pa je vsebovala dva relativno prevelika škripca ter sukanec, katerega sila teže ni bila zanemarljiva. Še več, to je meritev skoraj onemogočilo, saj se je sukanec namakal v vodo in tako zaradi dodatne sile upora generiral nerealne rezultate.

Izkoristek je zelo majhen, znaša namreč samo 0,000434%. To predvsem potrjuje dejstvo, da se večina toplote pri gorenju sprosti v zrak. Ker je moč svečke večja od potisne moči kar za red velikosti 10^7,  je tak motor zelo neučinkovit, tudi v primeru, ko bi oddano toploto svečke bolje zajeli.


Viri: