ZAKLJUČEK


Ugotovili smo, da se papirnata letala v grobem delijo v tri skupine: jadralce, "rakete" in letala, ki imajo predvsem estetsko vrednost.

Mi smo se osredotočili na tako imenovane "rakete", ter (malo manj) na jadralce, estetike pa tokrat nismo ocenjevali, saj so nas zanimale predvsem lastnosti leta. Prišli smo do ugotovitve, da ima vsak model letala svoje prednosti in slabosti, razni dodatki, ki smo jih kot otroci dodajali letalom, ker so se nam zdeli "kul", imajo pa lahko zelo velik vpliv na sam let, tako pozitiven, kot negativen, če se z njimi pretirava, ali se jih doda, kadar to ni potrebno. Ključ za izdelavo čim boljsega letala za določeno nalogo je torej zmerna kombinacija vseh elementov, do katere pridemo s preizkušanjem. Na primer, če se letalo vrti v osi, ki leži v smeri leta, to lahko preprečimo z upognitvijo kril na straneh, vendar s tem izgubimo del površine kril, kar pa negativno vpliva na dolžino leta. Potrebno je najti najnižjo mejo, do katere zapognemo krila, da se znebimo vrtenja. Ta meja pa je različna za vsako posamezno letalo, tudi znotraj istega modela, zaradi majhnih razlik v simetriji letala.

Postopek izdelave letala, ki ga priporočamo mi, je torej naslednji: Najprej si izberemo vrsto letala glede na nalogo, katero želimo, da letalo opravlja. Če je to samo hiter let, ki doseže veliko razdaljo v ravni smeri, potem je to raketa, če pa bi radi, da letalo dela zavoje, zanke, ter je zaradi jadranja dolgo časa v zraku, Vam pa priporočamo katerega izmed jadralnih modelov. Ko ga boste dokončali (najprej brez dodatkov), pa opravite nekaj testnih poletov in opazujte, če bi kaj lahko izboljšali in to storite s primernimi popravki. Postopek ponavljate dokler niste zadovoljni z rezultatom. Pa srečno letenje!