Zaključek

Ikona poučevalne enote

Na začetku poskusa smo kupili par škatlic čaja in ugotovili, da vse čajne vrečke nočejo vzleteti. Ali so bile pretežke, premastne da bi prepuščale dovolj zraka skozi stene ali pa so se preprosto prilepile na tla. S čajnimi vrečkami Lumpi nam je na koncu le uspelo. Tako smo dobili idejo za prepustnost sten čajnih vrečk, saj manjše, lažje in tudi tanjše vrečke vzletijo zaradi prepustnosti in zato, ker so lahke, večje in debelejše (povoskane) vrečke pa ostanejo na tleh.

Za parametre smo si najprej izbrali višino tulca, saj je bilo to najlažje izvedljivo. Poskusili smo tudi, da bi naredili meritve s tulci, ki bi imeli različen radij, vendar smo zaradi domnevnih kasnejših težav s ponovitvami poskusa in izdelavo enakih tulcev istega premera to idejo opustili. Nastala je namreč težava, kako tulec zlepiti skupaj, da bo lahko prosto zgorel, hkrati pa ga ne bi smelo lepilo ovirati pri vzletu in pri končni masi vrečke.

Opazovali smo tudi čas gorenja in letenja. Gorenje se seveda spreminja glede na višino tulca; višji kot je, več časa porabi za gorenje, preden vzleti. Zelo podobni rezultati časov letenja pa nam povejo, da je morala biti masa preostanka tulca vedno približno enaka, da ga je lahko sila vzgona potegnila v zrak. To pomeni, da je pri vsakem vzletu dimnik približno iste višine, ne glede na začetno višino.

Za parameter smo vzeli tudi zunanjo temperaturo (temperatura v komori). Da bi lahko z gotovostjo trdili, ali temperatura vpliva na višino poleta ali ne, bi morali narediti veliko več meritev, da bi se spreminjajoči trend prepoznal. Prav tako bi bilo dobro, da bi bila temperatura komore povsod enaka (ne glede na višino komore), kar pa je s sušilcem za lase težko doseči. Mi smo merili temperaturo pri tleh, ki pa se je iz minute v minuto znatno spreminjala, prav tako se je spreminjala z višino komore. Lahko pa trdimo, da se čas gorenja pred vzletom enako visokih tulcev ne spreminja bistveno glede na spremembo zunanje temperature, prav tako se ne spreminja čas gorenja po vzletu.

Dinamika poleta tulca je tudi zanimiva. Že pri samem opazovanju poleta se opazi, da ima dimnik pri vzletu največji pospešek. Temu primerno naredi največjo višinsko razliko. Potem počasi izgoreva, zato se hitrost nekako ustali. Naše merjenje višine in poleta smo končali, ko je dimnik dokončno zgorel. Seveda se saje od čajne vrečke še vedno dvigajo zaradi konvekcije toplega zraka, vendar smo to pri naših opazovanjih zanemarili in izpustili iz meritev.

Pri projektnem delu smo se zelo zabavali; to je bil za nas nek nov izziv, s katerim se še nismo srečali. Z veseljem smo se spoprijeli z njim, saj nam je bila kombinacija naših znanj in iznajdljivosti zelo zanimiva.