PROJEKTNO DELO


DOMOV

1. TEORIJA

Prvi poskus
Drugi poskus

2. POTEK DELA

Prvi poskus
Drugi poskus

3. ANALIZA

Prvi poskus
Drugi poskus
Primerjava

4. SKUPINSKA REFLEKSIJA

5. VIRI

Analiza in primerjava

2. Voziček

Ko v enačbo za izračun hitrosti vetra vstavimo znane količine:


Dobimo končen rezultat:

Slika 6: Primerjava izračunane hitrosti z izmerjeno.

Izračunana hitrost vetra se je dobro ujemala z izmerjeno. Relativna razlika koeficientov lineariziranih grafov je ~20%. Relativna napaka je odvisna od sile vendar je v povprečju okoli 10 %. Manjša negotovost je posledica aproksimacij, kot tudi drugih težje določljivih napak (nihanja v tlaku zaradi vrtinčenja, spreminjanje gostote zraka in lepenja (trenja) v samem newtonmetru. Slednjega smo se poskusili znebiti tako, da smo vsakič po vzpostavitvi ravnovesja voziček še malo zanihali. Prav tako vetrni profil ni bil linearen kot smo predpostavili za lažji matematični model, temveč odvisen od odmika. Če bi imeli več časa bi prav gotovo morali izmeriti vetrni profil v(x), ter ga upoštevati v enačbah. Namesto newtonmetra bi potem lahko uporabili vzmet z manjšim koeficientom, kar bi močno zmanjšalo negotovost v velikosti sile. Izmerili bi še lepenje vozička, ter naredili natančnejše jadro. Za več podatkov, bi lahko ponovili poskus z različnimi vzmetmi , ter različnimi jadri (valj, polkrogla,...)