Magnetno zaviranje na klancu


Uvod
Oprema
Opis in potek
Meritve
1.Eksperiment
2.Eksperiment
3.Eksperiment
4.Eksperiment
Rezultati
Napake pri meritvah
Teorija
Matematični model
Zaključki

Na aluminijastem klancu smo spustili voziček ter izmerili njegovo hitrost in pozicijo z merilnikom na ultrazvok.

slika1

Slika št. 1 -  Prikaz  osnovnega eksperimenta

Na spodnji del vozička smo z lepilnim trakom nalepili magnete in ponovno izmerili hitrost in pozicijo vozička.

Najprej smo hoteli preveriti, ali imajo vsi magneti enako gostoto magnetnega polja. Na isti voziček smo zato prilepili vsakega od magnetov in izmerili hitrost in pozicijo vozička. Pri tem smo pazili, da smo vsak magnet prilepili na isto mesto in da so bili vsi obrnjeni v isto smer.  

slika2

Graf št. 2 -  Primerjava hitrosti in pozicije vozička glede na uporabo različnih magnetov

oranžna in modra krivulja - voziček brez magnetov
ostale krivulje - vsaka 1 magnet (za vsak magnet ena krivulja)

V naslednjem koraku smo pričeli spreminjati parametre, ki bi lahko vplivali na hitrost in pozicijo vozička na aluminijastem klancu.
Parametri, ki smo jih v eksperimentih spreminjali, so bili:

-število magnetov na vozičku,

-oddaljenost magneta od klanca,

-razporejenost in orientiranost magnetov na vozičku,

-naklon klanca.

V prvem poskusu smo spreminjali število magnetov na vozičku in merili, kako ta parameter vpliva na hitrost in pozicijo vozička.