|
V okviru projektnega
dela Magnetno zaviranje na klancu smo izvedli štiri različne
eksperimente. Vsi eksperimenti so pokazali, da magneti izvajajo trenje in
upočasnjujejo voziček, ki se premika po aluminijastem klancu.
I. Prvi
eksperiment, s katerim smo poskušali ugotoviti vpliv števila magnetov
na hitrost in pozicijo vozička, je pokazal, da večje število magnetov izvaja
večje trenje in bolj upočasni voziček na klancu.
II. V drugem
eksperimentu smo merili vpliv orientiranosti in lege magnetov na
vozičku na njegovo hitrost in pozicijo. Ta poskus smo naredili, ker smo
pričakovali, da se nasprotno orientirana magneta izničita. Naredili smo dva
poskusa: prvega ob maksimalni razdalji ter drugega ob minimalni razdalji med
magneti. Pri maksimalni razdalji med
magneti smo opazili, da je razlika v hitrosti vozička, ko imamo isto in
nasprotno orientirane magnete, zelo majhna, a je opazna. Kot smo predvidevali,
se nasprotno orientirana magneta malo izničita in zaradi tega je hitrost večja,
kot pa če bi bila orientirana v isti smeri (glej graf št. 4). Zaradi te ugotovitve smo se odločili, da izmerimo hitrost vozička tudi pri minimalni razdalji med magneti. Opazili smo, da se pri minimalni razdalji med magnetoma razlika v hitrosti med vozičkom z isto
orientiranima magnetoma in vozičkom z nasprotno orientiranima magnetoma poveča,
če jo primerjamo z meritvami razlike v hitrosti pri maksimalni razdalji. To
pomeni, da se z manjšanjem razdalje med nasprotno obrnjenima magnetoma hitrost
povečuje ali da se z manjšanjem razdalje nasprotno orientirana magneta bolj
izničujeta (glej graf št. 5).
III. Vpliv oddaljenosti magneta od klanca je bila naša tretja meritev oziroma eksperiment. Ugotovili smo, da
razdalja magneta od klanca precej bolj vpliva na hitrost in pozicijo vozička
kot pa število magnetov. Meritev (glej graf št. 6) je pokazala, da le en
magnet, na razdalji šterih magnetov (s plastiko smo magnet klancu približali na enako razdaljo kot je bila ko so bili 4 magneti en na drugemu) od vozička, bistveno bolj upočasni voziček
kot pa 4 magneti, ki so pritrjeni tik ob dno vozička.
IV. V četrtem
eksperimentu smo poskušali ugotoviti, kakšen je vpliv naklona klanca na
hitrost in pozicijo vozička. Pričakovali smo, da je ob večjem naklonu
hitrost vozička večja. Poskus pa je pokazal, da pri povečevanju naklona se
relativni vpliv magnetov na hitrost vozička zmanjša.
|