Magnetno zaviranje na klancu


Uvod
Oprema
Opis in potek
Meritve
1.Eksperiment
2.Eksperiment
3.Eksperiment
4.Eksperiment
Rezultati
Napake pri meritvah
Teorija
Matematični model
Zaključki

V okviru projektnega dela Magnetno zaviranje na klancu smo izvedli štiri različne eksperimente. Vsi eksperimenti so pokazali, da magneti izvajajo trenje in upočasnjujejo voziček, ki se premika po aluminijastem klancu.

I.       Prvi eksperiment, s katerim smo poskušali ugotoviti vpliv števila magnetov na hitrost in pozicijo vozička, je pokazal, da večje število magnetov izvaja večje trenje in bolj upočasni voziček na klancu.

II.      V drugem eksperimentu smo merili vpliv orientiranosti in lege magnetov na vozičku na njegovo hitrost in pozicijo. Ta poskus smo naredili, ker smo pričakovali, da se nasprotno orientirana magneta izničita. Naredili smo dva poskusa: prvega ob maksimalni razdalji ter drugega ob minimalni razdalji med magneti.

Pri maksimalni razdalji med magneti smo opazili, da je razlika v hitrosti vozička, ko imamo isto in nasprotno orientirane magnete, zelo majhna, a je opazna. Kot smo predvidevali, se nasprotno orientirana magneta malo izničita in zaradi tega je hitrost večja, kot pa če bi bila orientirana v isti smeri (glej graf št. 4).

Zaradi te ugotovitve smo se odločili, da izmerimo hitrost vozička tudi pri minimalni razdalji med magneti. Opazili smo, da se pri minimalni razdalji med magnetoma razlika v hitrosti med vozičkom z isto orientiranima magnetoma in vozičkom z nasprotno orientiranima magnetoma poveča, če jo primerjamo z meritvami razlike v hitrosti pri maksimalni razdalji. To pomeni, da se z manjšanjem razdalje med nasprotno obrnjenima magnetoma hitrost povečuje ali da se z manjšanjem razdalje nasprotno orientirana magneta bolj izničujeta (glej graf št. 5).

III.    Vpliv oddaljenosti magneta od klanca je bila naša tretja meritev oziroma eksperiment. Ugotovili smo, da razdalja magneta od klanca precej bolj vpliva na hitrost in pozicijo vozička kot pa število magnetov. Meritev (glej graf št. 6) je pokazala, da le en magnet, na razdalji šterih magnetov 
(
s plastiko smo magnet klancu približali na enako razdaljo kot je bila ko so bili 4 magneti en na drugemu) od vozička, bistveno bolj upočasni voziček kot pa 4 magneti, ki so pritrjeni tik ob dno vozička.

IV.    V četrtem eksperimentu smo poskušali ugotoviti, kakšen je vpliv naklona klanca na hitrost in pozicijo vozička. Pričakovali smo, da je ob večjem naklonu hitrost vozička večja. Poskus pa je pokazal, da pri povečevanju naklona se relativni vpliv magnetov na hitrost vozička zmanjša.